KONST. ajpg

Aktiviteter

I sommar har det tillkommit en ny punkt på Hembygdsföreningens program. Det kommer nämligen att vara konstutställning under sammanlagt 4 veckor – 24 juni -7 juli samt 29 juli – 11 augusti. Det är konstnären Lasse Eriksson som ställer ut sina akvareller i Kesebacksstugan – den lilla röda stugan i backen ner från samhället till fabriken (Jonseredsvägen 23). Utställningen är öppen dagligen mellan kl 11 – 19 dessa veckor. Välkomna!

Vårt kafé i Porthuset är stängt för sommaren och öppnar igen i början av september.

Men det går att besöka Jonsereds Industrimuseum som är tillgängligt alla dagar dygnet runt. Läs informationsskylten som finns alldeles innanför portarna till fabriken och ströva sedan omkring på fabriksområdet och läs skyltarna som finns uppsatta de olika byggnaderna. Och med hjälp av din mobil och QR-koder kan du lära mer om hur det var att arbeta på Jonsereds Fabriker omkring 1900.

Väl mött i Jonsered 2024, Jonsereds

Jonsereds Hembygdsförenings vårprogram 2024